De laatste week.... - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jos Waegemaekers - WaarBenJij.nu De laatste week.... - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jos Waegemaekers - WaarBenJij.nu

De laatste week....

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Jos

02 Juni 2014 | China, Sjanghai


Lieve allemaal,

de laatste week is aangebroken! Wat vooraf een eindeloze lange vakantie lijkt is terugkijkend in een vloek en een zucht omgevlogen!
Een collega zei ooit: 'je kijkt er lang naar uit en eenmaal daar, is het zo voorbij!'; hoe waar is dat!
De aardbeientjjd hier zit erop en is omgeruild voor de watermeloen en de jasmijn.
Wellicht pikken we in Nederland nog net een staartje van de asperges mee.
Het reizen door China is helaas op niets uitgelopen deze trip en zal moeten wachten tot een volgend verblijf. Ik ben al blij als ik als ik een koffie frappucino bij de Starbucks om de hoek kan gaan halen zonder van de stoep te draaien.
Een paar kleine uitstapjes hebben we geprobeerd te maken in de stad zelf.
Met een auto (met chauffeur) naar een waterwijkje 50 km van ons appartement en nog steeds de stad niet uit.... Net Venetië compleet met gondels. Prachtig weer en na eerst te zijn bijgekomen van de autorit op een terras, rustig door de straatjes gelopen en vooral de stilte en de koelte van de tuinen opgezocht. Er hing een beetje een hippiesfeertje, kleine cafeetjes en winkeltjes, veel huisvlijt en zijden dekbedden.
Bij een riviertje stonden vrouwen kleine plastic zakjes met visjes te verkopen voor 5 RMB. Voor ik het wist kreeg ik 2 zakjes in mijn handen geduwd en moest Jos betalen. Daarna mochten we de vissen vrijlaten in het kanaal. Er is overal handel!
De dag erna zitten die vissen natuurlijk gewoon weer in een zakkie.... Er liep er ook een zeer opdringerig vrouwtje rond met schildpadden, die waren natuurlijk duurder dan het zakje met visjes. Verder was de lokale lekkernij gemarineerde varkenspoten. Te kust en te keur! Ik blijf nog maar even vegetariër!
Afgelopen week hadden we hier 30+ graden en hebben we vlakbij in een park aan de waterkant gezeten; gisteren, tijdens childrensday, hadden we water genoeg maar dan vallend uit de hemel! Het werd er met emmers tegelijk uitgegooid met bliksem en donder. Mooie dag voor Jos zijn Chinese les van 4 tot half 8!
Vandaag, mistig en zwoel, nog een dagje vrij ivm het dragonbootfestival. De makelaars staan weer in grote getale bij de hoofdingang van onze compound. We hebben gisteren geleerd dat een flat van 100 vierkante meter zo'n 600.000 euro kost. Dat zijn veel visjes die moeten worden verkocht.

Vrijdag gaat ons vliegtuig terug naar Nederland. Jos blijft een weekje werken in Nijmegen en gaat dan alleen terug naar Shanghai! Ik volg dan na de zomer weer.
Onze laatste dagen hier staan in het teken van: "nog een laatste keer...." en uitzoeken wat het koffer in gaat.
Voor we het weten zien we mekaar allemaal weer.... tot dan!

Groetjes Jos en Joyce

  • 02 Juni 2014 - 14:27

    Barbara:

    Nou als ik die lokale lekkernij zo op de foto zie, pas ik ook....!!!! bbrrrrr.....
    Jammer dat het alweer voorbij is hè, enfin dan wel samen een week in jullie eigen huis met prachtige nieuwe tuin. Ook wel weer lekker denk ik. Begin de volgende trip dan maar vast te plannen! Goeie reis terug!

  • 02 Juni 2014 - 22:35

    Manon:

    Het zijn weer 'sprekende' foto's hoor! Ook ik laat de varkenspoten aan mij voorbij gaan, en kies voor de meloenen....
    Goede terugreis, en tot gauw!

  • 03 Juni 2014 - 21:13

    Gerda:

    Fijn dat jullie toch nog een paar leuke dagen samen hebben kunnen besteden. Wij vinden het fijn je weer in de buurt te hebben en zoals jouw collega zegt: dan kun je weer naar je volgende trip uitkijken. Goede reis en zie je snel.

  • 03 Juni 2014 - 21:16

    Gerda:

    Leuk kaartje ontvangen. Helaas, begrijp ook niets van de tekst. Misschien kan Jos na die uren les verheldering brengen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

shanghai

Ik ga voor NXP een jaar werken in Shanghai.

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2016

één jaar later …

22 Augustus 2015

Pannenkoekenweer!

11 Augustus 2015

de "verhuismiep"

09 Augustus 2015

bijna 2 weken in Shanghai

28 Mei 2015

the great wall marathon
Jos

Actief sinds 25 Maart 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 60219

Voorgaande reizen:

25 Maart 2013 - 31 Maart 2014

shanghai

Landen bezocht: